Την είσοδο του Πλαισίου στην αγορά των λευκών συσκευών με μια επένδυση της τάξης των 15 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε την Τρίτη 25 Ιουνίου ο Κώστας Γεράρδος, αντιπρόεδρος και CEO του Πλαισίου, σε εκδήλωση για τους εκπροσώπους του Τύπου που έλαβε χώρα στο νέο κατάστημα της εταιρείας στο Ρέντη (Πέτρου Ράλλη), στην οποία έδωσε το "παρών" το NetFAX.

Το Πλαίσιο αποτελεί παραδοσιακά μια πελατοκεντρική εταιρεία και αυτή ακριβώς η κουλτούρα, προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή – με κατηγοριοποίηση αναγκών και λιγότερο συσκευών, δίνοντας έμφαση στο modern living και στο lifestyle και λιγότερα στα τεχνικά χαρακτηριστικά – διαποτίζει το νέο κατάστημα της εταιρείας στην Πέτρου Ράλλη, το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί ανεπίσημα την περασμένη Τετάρτη 19 Ιουνίου (τα εγκαίνιά του έγιναν στις 26 Ιουνίου 2019).

Και οι τρεις όροφοι του καταστήματος έχουν στηθεί με τη λογική του category management (που εστιάζει στις ανάγκες που καλύπτουν οι συσκευές), με το σκεπτικό αντιμετώπισης του κάθε ένα πελάτη ξεχωριστά, υιοθετώντας το retail identity της Αγίας Παρασκευής που προσφέρει, εσκεμμένα σύμφωνα με τον Κ. Γεράρδο, ένα περισσότερο χαοτικό και πιο free flow customer journey, διανθισμένο με χρώματα που φτιάχνουν τη διάθεση (και προσελκύουν το γυναικείο αγοραστικό κοινό), με experience points που προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια εικόνα για το προϊόν που τους ενδιαφέρει μέσα από τη δοκιμή του, αλλά και με ειδική σήμανση που βοηθά τον καταναλωτή να εστιάσει τον ενδιαφέρον του εκεί που θέλει (αν δεν υπάρχει πωλητής κοντά του).

Αυτό το στήσιμο χαρακτηρίζει και τους τρεις ορόφους του νέου καταστήματος, τον πρώτο που φιλοξενεί τις λευκές συσκευές και τις τηλεοράσεις, το ισόγειο που στεγάζει όλα τα τμήματα τεχνολογίας και το service, αλλά και το υπόγειο, που εκθέτονται οι μικρές οικιακές συσκευές, τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και προσωπικής φροντίδας, όπως και το παραδοσιακό «χαρτοπωλείο» του Πλαισίου.

Πάντα με ιδιαίτερη έμφαση στο lifestyle, στο πλαίσιο του concept που εφαρμόζει η εταιρεία τον τελευταίο ενάμισι χρόνο να φέρει στα καταστήματα περισσότερο γυναικείο κοινό.
Κατά την περιήγησή μας στους χώρους του καταστήματος είχαμε, επίσης, τη δυνατότητα να δούμε τα δύο νέα private brands που εισαγάγει το Πλαίσιο στις οικιακές συσκευές, το Nuvelle (για μικροσυσκευές και εποχιακά προϊόντα, όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά και αφυγραντήρες) και το Kendrix (για τις λευκές συσκευές).

Smart home as a Service
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η παρουσίαση που έγινε σε ειδικό διαμορφωμένο χώρο του καταστήματος στο πρώτο όροφο, της νέας υπηρεσίας Smart Home που έχει ξεκινήσει να διαθέτει εδώ και λίγες ημέρες το Πλαίσιο (ταυτόχρονα με την έναρξη δραστηριοποίησής του στις λευκές συσκευές). Στη live επίδειξη παρουσιάστηκε το πώς μπορεί κανείς να ελέγξει ολόκληρο το σπίτι του – φωτισμό, ασφάλεια, οικιακές συσκευές κ.λπ. – με το κινητό του.

Η λύση που προτείνει το Πλαίσιο βασίζεται στο σύστημα της Control4, για την οποία η εταιρεία αποτελεί επίσημο αντιπρόσωπο (και επισκευαστή) στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα σύστημα που αποτελεί τον «εγκέφαλο» του σπιτιού, συμβατό με τις περισσότερες συσκευές που υπάρχουν στην αγορά (ακόμα και με παλιές), το οποίο επιτρέπει στην Alexa της Amazon να επικοινωνήσει με αυτές (προς το παρόν μόνο με φωνητικές εντολές στα αγγλικά).

Για την υλοποίηση της υπηρεσίας Smart Home θα επισκέπτεται άνθρωπος του Πλαισίου το χώρο του πελάτη, θα κάνει ένα interview μαζί του για να δει ποιες είναι οι ανάγκες οι δικές του αλλά και του σπιτιού και στη συνέχεια θα γίνεται η κοστολόγηση της υπηρεσίας (ξεκινώντας με ένα βασικό κόστος στα 3.500 ευρώ περίπου).

Σύμφωνα με τον Κ. Γεράρδο «η υπηρεσία Smart Home θα κτίζεται αλά καρτ», οπότε θα μπορεί να παίρνει κανείς ένα κομμάτι της και να τη επεκτείνει σταδιακά, ενώ αρχικά θα παρέχεται μόνο στην Αθήνα (με το σκεπτικό να επεκταθεί σταδιακά και στις άλλες πόλεις). «Είναι η πρώτη υπηρεσία smart home που μπορεί να συνδυάζει διαφορετικές τεχνολογίες/brands» τόνισε ο Κ. Γεράρδος.

σον αφορά τις προοπτικές αυτής της αγοράς ο Γ. Γεράρδος ήταν σαφής: «Λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν 3 εκατ. νοικοκυριά στη χώρα μας, αρκεί ένα 1% να στραφεί σε μια τέτοια λύση για να φέρει αποτελέσματα». Σημειώνεται, τέλος, ότι για την επικοινωνία όλων των συσκευών χρησιμοποιείται το πρωτόκολλο ZigBee.

Ένα μεγάλο βήμα…
Γιατί το Πλαίσιο μπαίνει στις λευκές συσκευές; Ο Κ. Γεράρδος παράθεσε τέσσερις τουλάχιστον λόγους. Καταρχάς, παραδοσιακά η εταιρεία αφομοίωνε οτιδήποτε νέο έμπαινε στο ψηφιακό οικοσύστημα, και μπορούσε να προσαρμοστεί σε αυτό εύκολα – με τη διαφορά, ωστόσο, ότι οι λευκές συσκευές απαιτούν τεράστιες υποδομές και φυσικά μεγαλύτερη επένδυση.

Ο δεύτερος λόγος είναι η δυναμική των 550 εκατ. ευρώ που προσφέρει αυτή η αγορά (σε σχέση με τα 250 εκατ. ευρώ του ΙΤ, όπου το Πλαίσιο διατηρεί μια ηγετική θέση, τα 245 εκατ. ευρώ των consumer electronics και τα 500 εκατ. ευρώ της κινητής τηλεφωνίας). Το Πλαίσιο μπορεί, λοιπόν, να αξιοποιήσει το μεγάλο πελατολόγιό του (της τάξης του ενός εκατ. ευρώ καταναλωτών), το οποίο είναι πολύ πιστό σε αυτό, για να αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο.

Ο τρίτος λόγος είναι να προσφέρει στους πελάτες προϊόντα για τα οποία έως τώρα δεν μπορούσε να τους ικανοποιήσει και ο τέταρτος είναι να αξιοποιήσει την τάση σύγκλισης των τεχνολογιών, δημιουργώντας ένα ευρύτερο οικοσύστημα συσκευών. «Το έξυπνο σπίτι θα αποτελέσει για εμάς προτεραιότητα την επόμενη πενταετία και δεν μπορούμε να πάμε σε αυτό χωρίς να δραστηριοποιηθούμε σοβαρά στις ηλεκτρικές συσκευές» τόνισε.

Για να γίνει, ωστόσο, το μεγάλο βήμα στις ηλεκτρικές συσκευές, η εταιρεία ξεκινά με μια πολύ σοβαρή υποδομή και με πέντε μεγάλα καταστήματα (Πέτρου Ράλλη, Αγία Παρασκευή, Μεταμόρφωση, Δάφνη και Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη). Ανάλογα με την ανταπόκριση σε αυτά τα πέντε καταστήματα, θα εξαρτηθεί και το πλάνο ανάπτυξης άλλων καταστημάτων στην υπόλοιπη χώρα.

Έως τότε το Πλαίσιο θα δίνει, σύμφωνα με τον Κ. Γεράρδο, μεγάλη έμφαση στο site του, το οποίο θα εξυπηρετεί όλη την Ελλάδα: «Bάλαμε ‘πωλητές’ μέσα στο site, δημιουργώντας 500 προιοντικά βίντεο για τις 500 περισσότερο σημαντικές ηλεκτρικές συσκευές». Για αυτό το σκοπό στήθηκαν στη Μάνδρα τρία στούντιο, όπου για έξι μήνες με την αρωγή μιας ομάδας cinematographers γίνονταν βιντεοσκόπηση όλου αυτού του υλικού. Παράλληλα, δημιουργήθηκε ένα στούντιο στη Μάνδρα για την εκπαίδευση των πωλητών στις νέες συσκευές, όπως κι ένα μεγάλο κέντρο logistics.

Η όλη προσπάθεια υποστηρίζεται, σε επιχειρηματικό επίπεδο, με δράσεις όπως η εγγύηση χαμηλότερης τιμής (σε σχέση με τους βασικούς ανταγωνιστές, όπως τον Κωτσόβολο, την Media Markt, την Electronet και τα Welcome Stores), με την εταιρεία να εγγυάται, μέχρι και την παράδοση, τη χαμηλότερη τιμή (με refund σε δωροεπιταγή αν βρεθεί) και το πρόγραμμα μήνα-μήνα (για δόσεις χωρίς πιστωτική κάρτα).

Το σημαντικότερο, ωστόσο, από όλο είναι το DNA του Πλαισίου, ήτοι οι υπηρεσίες μετά την πώληση, προσφέροντας δωρεάν παράδοση σε 24 ώρες (όπου υπάρχει κατάστημα Πλαίσιο). «Έχουμε στήσει μια πολύ σοβαρή υποδομή, με νέο logistics center που θα φιλοξενεί τις νέες συσκευές, με ένα στούντιο εκπαίδευσης και τρία στούντιο shooting για τα προϊοντικά βίντεο, μέσα από μια επένδυση 15 εκατ. ευρώ και 40 νέες προσλήψεις» κατέληξε ο Κ. Γεράρδος.