Η αναγκαιότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ήταν ένα από τα θέματα που αναδείχθηκαν στη διάρκεια ενημερωτικού webcast που πραγματοποίησαν τo Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και η EY Ελλάδος, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), για την παρουσίαση του προγράμματος συμβουλευτικής προς μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις AdviceforSmallBusiness – ASB.

Αλλαγή προτεραιοτήτων για επενδύσεις
Αναλύοντας την επόμενη μέρα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ο Τρύφων Μάντσος, Director στο Τμήμα Χρηματοοικονομικών Συμβούλων & Υποστήριξης Συναλλαγών της EY Ελλάδος, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν άμεσα στα νέα δεδομένα για να ανακάμψουν και εκτίμησε ότι ο μετασχηματισμός που απαιτείται σε καινούρια ψηφιακά μοντέλα λειτουργίας θα αλλάξει τις προτεραιότητές τους για επενδύσεις. Κατά τον ίδιο, η κρίση της Covid-19 δημιουργεί και την ανάγκη για ανταπόκριση, μεταξύ άλλων, στο ζήτημα της κυβερνοασφάλειας.

Πιο απαραίτητα από ποτέ τα ψηφιακά κανάλια
Ο Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος, υπεύθυνος υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας, προστασίας δεδομένων και επιλεγμένων υπηρεσιών τεχνολογίας της EY Ελλάδος, αναφέρθηκε στις προκλήσεις γύρω από τον ψηφιακό κόσμο την τηλεργασία και την κυβερνοασφάλεια. «Δεδομένης της κατάστασης, τα ψηφιακά κανάλια αλλά και γενικότερα ο ψηφιακός κόσμος, είναι πιο απαραίτητα και επίκαιρα από ποτέ, τόσο εσωτερικά στη βελτίωση της αποδοτικότητας της εταιρείας, όσο και εξωτερικά», υπογράμμισε, ενώ τόνισε ότι στη διάρκεια της πανδημίας «όλο και περισσότερες εταιρείες, ειδικά αυτές που δραστηριοποιούνται στο χώρο του B2C, έχουν υιοθετήσει ψηφιακά κανάλια, μιας και τα φυσικά σημεία πώλησης ουσιαστικά δεν μπορούν να λειτουργήσουν». Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως δεν αρκεί να έχει κανείς ένα e-shop ή μία mobile εφαρμογή, αλλά θα πρέπει αυτό να γίνει με ελκυστικό τρόπο προς το κοινό, και παράλληλα να ενισχύει την εμπιστοσύνη του.

Ο ίδιος στάθηκε ιδιαίτερα στο ρίσκο των εξωτερικών συνεργατών, επισημαίνοντας ότι, σύμφωνα με απαντήσεις εταιρειών σε προηγούμενο webcast, to 65% αυτών δεν έχουν ώριμο πρόγραμμα αξιολόγησης ρίσκων που πηγάζουν από εξωτερικούς συνεργάτες.

Επανεξέταση της ψηφιακής στρατηγικής
Απαντώντας σε ερώτηση για τις πιθανές επιπτώσεις της πανδημίας στις επιχειρήσεις τους κατά το επόμενο εξάμηνο, οι συμμετέχοντες στο webcast ανέφεραν μεν σε μεγάλα ποσοστά μείωση εσόδων (60%) και έλλειψη ρευστότητας (47%), όμως σε ποσοστό 56% ανέφεραν την αλλαγή επιχειρηματικού μοντέλου και σε ποσοστό 47% την επανεξέταση της ψηφιακής στρατηγικής τους