Περισσότερες από 600 ΙΤ λύσεις και υπηρεσίες για χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη ασφάλεια στη διαχείριση χρήματος, που απευθύνονται στο τραπεζικό τομέα, το λιανεμπόριο, τη μαζική εστίαση και τα πρατήρια βενζίνης παρουσιάστηκαν στην ετήσια έκθεση της Wincor Nixdorf, που πραγματοποιήθηκε 26-28 Ιανουαρίου, στο Paderborn της Γερμανίας.

Με συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και το μέλλον των αγορών τραπεζών και λιανεμπορίου υποδέχθηκε η Wincor Nixdorf τους παραπάνω από 7000 επισκέπτες της ετήσιας έκθεσης Wincor World, στο χιονισμένο φέτος Paderborn της Γερμανίας. «Το τέλος της κρίσης ακόμα δεν έχει φανεί, και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για έντονες διακυμάνσεις μέσα στους επόμενους μήνες», τόνισε ο Eckhard Heidloff, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Wincor Nixdorf, στο πλαίσιο της ομιλίας που σηματοδότησε το άνοιγμα της έκθεσης, προσθέτοντας ότι «το ζητούμενο για την εταιρεία μας είναι να διατηρήσουμε σταθερή τη θέση μας στην παγκόσμια αγορά, και να προετοιμαστούμε όσο γίνεται καλύτερα για την ανάκαμψη της οικονομίας».

Η πεμπτουσία των λύσεων που παρουσίασε φέτος η Wincor Nixdorf αφορά στην καλή διαχείριση του κόστους και στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών – όπως διακριτικά υπενθύμιζαν οι tap dancers «Mr. Cost Management» και «Mr. Process Optimization», που υποδέχονταν τους επισκέπτες στην είσοδο της έκθεσης.

Cash is king
«Εννέα στις δέκα συναλλαγές παγκοσμίως πραγματοποιούνται με μετρητά. Αυτό επιβαρύνει τις τράπεζες και τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου με κόστη που ξεπερνούν τα 300 δισ. δολάρια», επισήμανε ο E. Heidloff. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ο αριθμός των χαρτονομισμάτων του ευρώ που εκδίδονται αυξάνεται ετησίως με ρυθμό 9% και, συνολικά, η διαχείριση των μετρητών στην Ευρώπη κοστίζει 50 δισ. ευρώ ετησίως. «Αναγνωρίζοντας τις ανάγκες που δημιουργούν οι συναλλαγές με μετρητά σε επιχειρήσεις και τράπεζες, σε όρους ασφάλειας, κόστους και διαδικασιών, παρουσιάσαμε στους πελάτες που μας τίμησαν με την παρουσία τους το χαρτοφυλάκιο λύσεων Cash Cycle Management Solutions, το οποίο απευθύνεται σε τράπεζες και επιχειρήσεις λιανεμπορίου και αυτοματοποιεί τις συναλλαγές μετρητών, με αποτέλεσμα να μην εμπλέκεται πια ο ανθρώπινος παράγοντας στη διακίνηση των χρημάτων, δημιουργώντας έτσι κλειστούς κύκλους ανακύκλωσης χρημάτων, με μείωση του κόστους έως και 20%».

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην παρουσίαση των νέων λύσεων διαχείρισης αποθέματος μετρητών, Cash Cycle Management Solutions, που συνδυάζουν λύσεις λογισμικού και εξοπλισμού με στόχο την αυτοματοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης χρηματικού, δημιουργώντας κλειστούς κύκλους διακίνησης χρημάτων.

Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση συστημάτων που διαθέτουν ως αποθηκευτικό μέσο ίδιου τύπου κασέτες, γεγονός που επιτρέπει την ανταλλαγή τους μεταξύ των συσκευών. Χρήση ίδιου τύπου κασετών είναι δυνατή και από τα POS των καταστημάτων λιανεμπορίου με αποτέλεσμα η διακίνηση μετρητών από αυτά στα συστήματα και από εκεί σε κεντρικά σημεία διαχείρισης χρηματικού των τραπεζών να γίνεται με τη μεταφορά των κασετών καταργώντας τις ενδιάμεσες καταμετρήσεις χρηματικού και εντάσσοντας έτσι και τα καταστήματα λιανικής πώλησης και τα κεντρικά σημεία διαχείρισης χρηματικού σε ένα ενιαίο κύκλο διακίνησης των μετρητών.

Αυτό είναι δυνατό και ασφαλές, καθώς οι κασέτες διατηρούν ηλεκτρονικά η καθεμία την πληροφορία σχετικά με το απόθεμα που διαθέτουν και ιστορικά στοιχεία, όπως από ποια συστήματα έχουν περάσει και πότε. Σύμφωνα με τον Ε. Heidloff, «οι τράπεζες έχουν αναπτύξει σημαντική τεχνογνωσία στο cash management, η πρόκληση όμως έγκειται στο να ενστερνιστούν οι λιανοπωλητές τις λύσεις που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία στο κομμάτι αυτό. Η εκπαίδευση των πελατών μας στο Cash Cycle Management θα είναι μακροπρόθεσμη διαδικασία».

H Wincor Nixdorf προσφέρει το ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο λογισμικού Cash Cycle Management Solutions Base, που επιτρέπει στις τράπεζες και τις εταιρείες λιανικής να διαχειρίζονται και να βελτιστοποιούν τις ανωτέρω διαδικασίες, είτε μόνοι τους είτε αναθέτωντας τη διαχείριση στην Wincor Nixdorf, μέσω της πλατφόρμας eServices. Παράλληλα, η Wincor Nixdorf, με τα πακέτα υπηρεσιών WIN@Branch και WIN@Store, αποτελεί end-to-end συνεργάτη των τραπεζών και των επιχειρήσεων λιανεμπορίου προσφέροντας υπηρεσίες που κυμαίνονται από τον σχεδιασμό νέων καταστημάτων ή συμβουλευτικές υπηρεσίες για την ανακαίνιση παλαιών έως την υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευαστικών εργασιών.


Περισσότερη αυτοματοποίηση διαδικασιών στο λιανεμπόριο
Στον τομέα του λιανεμπορίου, κεντρικό σημείο αναφοράς ήταν οι αυτοματοποιημένες λύσεις εξόδου από το κατάστημα (self checkout systems), και πιο συγκεκριμένα η παρουσίαση του νέου μοντέλου Tower Line 150RC, το οποίο καταλαμβάνει μικρό εμβαδόν χώρου. Το σύστημα επιτρέπει στον πελάτη να σκανάρει τα προϊόντα του, να τα τοποθετεί σε σακούλες, να πληρώνει, να παίρνει τα ρέστα του και να φεύγει από το κατάστημα χωρίς καμία ανάμειξη προσωπικού.

Επιπλέον, υποστηρίζει την ανακύκλωση χαρτονομισμάτων και κερμάτων, μειώνοντας έτσι τη συχνότητα ανεφοδιασμού τους. Παράλληλα, διασφαλίζει τον έλεγχο της πλαστότητας των χαρτονομισμάτων/ κερμάτων, την ακριβή καταμέτρηση και την ασφαλή αποθήκευσή τους. Σε συνδυασμό με τα συστήματα διαχείρισης μετρητών (Cash Management), προσφέρει στις επιχειρήσεις λιανεμπορίου εξαιρετική ταχύτητα στο ταμείο, ασφάλεια των χρημάτων, τόσο για το προσωπικό, όσο και για τους πελάτες, έναντι κακόβουλων ενεργειών (ληστείες/ καταστροφές).

Πιο συγκεκριμένα, τα συστήματα συλλογής και ανακύκλωσης κερμάτων iCASH 15 και iCASH 15e ή τα αντίστοιχα iCASH 10, iCASH 50 και iCASH 100 (για χαρτονομίσματα) μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα συμβατικά ταμεία, αλλά και στα σημεία καταμέτρησης των μετρητών στο κατάστημα, αντικαθιστώντας έτσι τα κλασικά συρτάρια ταμείου.

Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην παρουσίαση της σουίτας εφαρμογών TP Application Suite, που περιλαμβάνει το TP.net, μια ενιαία πλατφόρμα όσον αφορά την οργάνωση και λειτουργία ενός καταστήματός. Οι λειτουργίες του TP.net μπορούν να εφαρμοστούν σε όλα τα είδη των καταστημάτων, καθιστώντας έτσι εφικτές διαφορετικές μεθόδους checkout, όπως είναι οι αυτόματες πληρωμές και οι φορητές συσκευές αγορών μέχρι τους συμβατικούς σταθμούς εργασίας στο σημείο αγοράς (POS).

Η πλατφόρμα λογισμικού TP.net ενσωματώνεται με τις εφαρμογές TPLoyalty (εργαλείο διαχείρισης των προγραμμάτων επιβράβευσης πελατών καθώς και των προωθητικών ενεργειών μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας), ΤPiSHOP που αφορά στις αγορές με φορητά τερματικά (self scanning συστήματα) καθώς και το πακέτο λογισμικού TPBistro (σύστημα διαχείρισης καταστημάτων αυτοεξυπηρέτησης). Τέλος, για την πλήρη εικόνα της λειτουργίας ενός καταστήματος, προσφέρεται η εφαρμογή TPAnalyze για να καλύψει τις ανάγκες της ανάλυσης και της γραφικής απεικόνισης των δεδομένων.

«Η αυτοεξυπηρέτηση κερδίζει σταδιακά έδαφος στο λιανεμπόριο, καθώς, με αυτόν τον τρόπο, ο έμπορος επιβραβεύει έμπρακτα το engagement των πελατών του, αποδεικνύοντας οτι τους εμπιστεύεται», υπογράμμισε στο περιθώριο της έκθεσης Διευθυντής Πληροφορικής μεγάλης ελληνικής εταιρείας λιανεμπορίου, σχολιάζοντας τις αυτοματοποιημένες λύσεις που επιτρέπουν στον πελάτη να σκανάρει μόνος του τα αγαθά που ψωνίζει και να πληρώσει κατευθείαν στο checkout με μετρητά ή πιστωτική κάρτα. Αξίζει να αναφερθεί οτι η Wincor Nixdorf είναι η μόνη εταιρεία που παρέχει ενιαία πλατφόρμα στο checkout.

Εκτενώς παρουσιάστηκαν και οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες που παρέχει η Wincor Nixdorf στους πελάτες της και πιο συγκεκριμένα το χαρτοφυλάκιο Managed Services, το οποίο περιλαμβάνει υπηρεσίες παρακολούθησης και συντήρησης των ATM & POS συστημάτων, υπηρεσίες διαχείρισης μετρητών και βελτιστοποίησης των εντολών για τις χρηματαποστολές (CIT), καθώς και διαχείρισης και έλεγχου όλων των διαδικασιών που αφορούν στην IT υποδομή της τράπεζας ή της επιχείρησης λιανεμπορίου.

H Wincor World 2010 σε αριθμούς

  • 7000 επισκέπτες
  • 30 εκθέτες
  • 600 εκθέματα
  • 10.000 τετραγωνικά μέτρα εκθεσιακού χώρου
  • 80 χώρες προέλευσης των επισκεπτών.