Λίγες μόνον ημέρες πριν από την κυκλοφορία του καθιερωμένου πλέον Mobility Report, που κάθε χρόνο παρουσιάζει την τρέχουσα «ταυτότητα» της αγοράς, η εδώ Ericsson (ομοίως υπεύθυνη για Κύπρο-Μάλτα και από την 1η Σεπτεμβρίου, επίσης για Βουλγαρία-Αλβανία – κάτι που μόνο ως «ψήφος εμπιστοσύνης» στις ικανότητες των διοικούντων της μπορεί να εκληφθεί) έδωσε χθες στους διαπιστευμένους δημοσιογράφους μια εικόνα των προβλημάτων, των δυνατοτήτων και των προοπτικών, για τους επόμενους μήνες.
Ο επικεφαλής της, Γιώργος Παππάς, και οι συνεργάτες του μίλησαν για την εταιρεία και τους ανθρώπους της (200 εργαζόμενοι + 400 έμμεσα υπαγόμενα σ’ αυτήν-μέλη του τομέα R&D, σ’ όλη την Ελλάδα, που κυρίως εξυπηρετούν διεθνείς δραστηριότητες), για τον κύκλο εργασιών της (€65-70 εκατ. το ’24, παρά τη μηδενική ανάπτυξη του κλάδου τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού) και την προσφορά της στο τοπικό οικοσύστημα (100% του radio εξοπλισμού της Cosmote, και σημαντική συνδρομή σε Vodafone-Nova, μεταξύ άλλων, με πωλήσεις, υποστήριξη, υλοποίηση και συστηματική παρουσία 24/7, όπου χρειαστεί).
Καθυστερήσεις και συνέπειες
Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στην ως τώρα πορεία του 5G SA που, αν και στην Ελλάδα τα νέα είναι μάλλον καλά (η Cosmote το παρέχει από την αρχή του χρόνου, καλύπτοντας άνω του 60% της επικράτειας, και οι άλλοι δυο πάροχοι είναι, επίσης, έτοιμοι), η Ευρώπη έχει μείνει πίσω σε σύγκριση με ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία, αφού οι χρήστες μόλις που ξεπερνούν το 2%.
Τα στελέχη της Ericsson επεσήμαναν ότι αυτή η υστέρηση θα έχει αρνητικές συνέπειες στην επέκταση της
Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς -με δεδομένο ότι το 62% της κίνησης στο Internet γίνεται από φορητές συσκευές- δεν μπορούν να καλυφθούν στην πράξη οι ανάγκες. Εκθειάστηκαν, επίσης, τα προτερήματα της τεχνολογίας Fixed Wireless Access, επισημάνθηκε η γενικότερη έλλειψη ωριμότητας στην αγορά, προβλέφθηκε σημαντική αύξηση των ιδιωτικών δικτύων μέσα στον επόμενο χρόνο και ζητήθηκε γενικότερη αύξηση των τηλεπικοινωνιακών επενδύσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και μείωση του αριθμού των παρόχων, ώστε να μεγαλώσουν τα τεμάχια της «πίτας» και να βελτιωθεί το ROI.
