Σε φάση δυναμικής διεθνούς επέκτασης, με επίκεντρο την πλατφόρμα Digipast, η οποία αποτελεί τη βασική στρατηγική της για είσοδο στις αγορές του τουρισμού στην Ευρώπη αλλά και πέραν αυτής, βρίσκεται η Moptil, που «ζωντανεύει» την πολιτιστική κληρονομιά μέσα από τρισδιάστατες και VR εμπειρίες. Όπως αποκαλύπτει στο Netfax, ο Μιχάλης Κόκκινος, Πρόεδρος και CEO της Moptil, «το Digipast λειτουργεί ως web app, χωρίς εγκατάσταση, για 13 αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα με ήδη πάνω από 500.000 επισκέπτες τα τελευταία 12 χρόνια. Με τη νέα τουριστική περίοδο θα προσφέρει τις πρώτες πραγματικά πρακτικές εφαρμογές AI στον τουρισμό, όπως αυτόματη μετάφραση ζωντανής ξενάγησης σε οποιαδήποτε γλώσσα, σε πραγματικό χρόνο, καθώς και Tailor-made immersive storytelling με visuals, personalised content και audio μόνο με ένα QR scan».

Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος της Moptil είναι να βγει εκτός συνόρων και να σημειώσει ταχεία ανάπτυξη σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σε Ευρώπη, Μεσόγειο και Μ. Ανατολή. Η λογική είναι plug-and-play: νέα σημεία μπορούν να προστεθούν σε λίγες ημέρες και η κλιμάκωση μπορεί να γίνει παγκόσμια.

«Σε επίπεδο ICT έργων, συνεχίζουμε να συμμετέχουμε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, με τεχνολογίες AR, VR, 3D, Video και AI που ενισχύουν την εμπειρία επίσκεψης ζωντανεύοντας την ιστορία. Αντίστοιχα, συμμετέχουμε σε έργα για ψηφιακά μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και τα Βαλκάνια», συμπληρώνει ο Πρόεδρος και CEO της Moptil.

Τρεις ψηφιακές τάσεις που αλλάζουν την πρόσβαση στον πολιτισμό
Αναφερόμενος στις ψηφιακές τάσεις που βλέπει να αναδύονται στον τομέα του πολιτισμού, ο ίδιος επισημαίνει ότι η ΤΝ αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο.

«Οι τρεις τάσεις που διαμορφώνουν την επόμενη μέρα στον πολιτισμό είναι το Web-based smartphone first εμπειρίες χωρίς εφαρμογές, ώστε εκατομμύρια επισκέπτες να έχουν άμεση πρόσβαση σε περιεχόμενο από το κινητό τους. Το AI-driven personalized storytelling, με αφηγήσεις που προσαρμόζονται δυναμικά στο προφίλ και τη γλώσσα του επισκέπτη και τέλος το Seamless immersive XR περιεχόμενο, που μετατρέπει εύκολα τον χώρο πολιτισμού σε ζωντανή, βιωματική εμπειρία για τον επισκέπτη μέσα από smartphones».

Την ίδια στιγμή, υπογραμμίζει ότι βασικό σημείο διαφοροποίησης για τη Moptil, είναι η έμφαση στο ποιοτικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο περιεχόμενο.

«Σε μια εποχή όπου το generative AI παράγει εύκολα αλλά συχνά επιφανειακό υλικό, εμείς επενδύουμε σε ιστορική ακρίβεια και βαθιά ερμηνεία».

Σε ότι αφορά τις κινήσεις ψηφιακού μετασχηματισμού που πρέπει να γίνουν στους αρχαιολογικούς χώρους για αναβάθμισή τους, τονίζει ότι τρεις είναι οι βασικοί άξονες: το ψηφιακό περιεχόμενο υψηλής πιστότητας – 3D αναπαραστάσεις, η ενιαία ψηφιακή εμπειρία – web & smartphone-first λύσεις και η αξιοποίηση ΑΙ για διερμηνεία και αφήγηση.

«Ο πολιτισμός μας είναι παγκόσμιο κεφάλαιο. Με τη σωστή τεχνολογική στρατηγική, μπορεί να γίνει και παγκόσμιο σημείο αναφοράς», καταλήγει ο κ. Κόκκινος.