Έχοντας εδραιώσει τη θέση της ανάμεσα στους κορυφαίους διανομείς προστιθέμενης αξίας στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, η Channel IT Ltd. συμπληρώνει φέτος 35 χρόνια στον κλάδο της Πληροφορικής με φυσική παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Με αφορμή αυτό το σημαντικό ορόσημο, συνομιλήσαμε με τα αδέλφια Χριστόφορο, CEO, Αλέξια, Co-Founder και Ζήνα Χριστοφή, Financial Officer, για το παρελθόν, το παρόν και -κυρίως- για το μέλλον της Channel IT Ltd. και τη διεύρυνση της δραστηριότητάς της στην ανάπτυξη δικών της λογισμικών – όπως το DMARC Right™, μιας λύσης email security, η οποία παρέχει προστασία έναντι τεχνικών πλαστογράφησης και άλλων επιθέσεων, και επιτρέπει την παράδοση όσων emails περνούν την αυθεντικοποίηση σύμφωνα με την πολιτική DMARC.

Ποιες στιγμές μέσα σε αυτήν την πολυετή διαδρομή θα ξεχωρίζατε ως τις πλέον σημαντικές;

Αλέξια Χριστοφή: Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στην Πληροφορική σε μια πολύ πρώιμη εποχή. Τόσο ως έννοια όσο και ως κλάδος, δεν είχε καμία σχέση με αυτό που γνωρίζουμε σήμερα. Στα πρώτα μας βήματα επικεντρωθήκαμε στον τομέα της εκπαίδευσης, με τη δημιουργία ενός πρότυπου εκπαιδευτικού κέντρου Πληροφορικής στην Λάρνακα της Κύπρου. Αντιληφθήκαμε από νωρίς ότι η εξειδίκευση στην Ασφάλεια Πληροφορικής θα ήταν κάτι πολύ σημαντικό μελλοντικά. Η συνεργασία με την Dr Solomon’s για τη διάθεση του ομώνυμου λογισμικού antivirus, αποτελεί το πρώτο σημαντικό ορόσημο για εμάς. Η επέκταση της δραστηριότητάς μας στην ελληνική αγορά, με την ίδρυση της Cysoft, το 1998 ήταν πολύ σημαντικό γεγονός στην εξέλιξή μας και έδωσε σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη των πωλήσεων. Πλέον, απευθυνόμασταν σε μια πολύ πιο ευρεία αγορά, με αισθητά περισσότερες και μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Σταδιακά προέκυψαν νέες συνεργασίες με διεθνώς αναγνωρισμένους κατασκευαστές λογισμικών, γεγονός που μας καθιέρωσε στη συνείδηση της αγοράς ως εξειδικευμένους παρόχους λύσεων Κυβερνοασφάλειας. Παράλληλα, με τη διείσδυση στην αγορά του Enterprise, ξεκινήσαμε τα πρώτα έργα Πληροφορικής ευρείας κλίμακας. Κρατικοί και ημι-κρατικοί φορείς αλλά και μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις εντάχθηκαν στο πελατολόγιό μας. Η διορατικότητα του αδελφού μου Χριστόφορου ήταν καθοριστική στο να αλλάξουν ριζικά τα πράγματα και να έρθουμε κοντά σε λύσεις που αφορούν περισσότερο την υποδομή συστημάτων Πληροφορικής. Έτσι, προέκυψε η συνεργασία με την ManageEngine -η πλέον καταλυτική στην έως τώρα διαδρομή μας- όπου για περισσότερα από 25 χρόνια και μέχρι σήμερα, παραμένουμε συνοδοιπόροι.

Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα για την συνεργασία με την ManageEngine και τη σημασία της για το χαρτοφυλάκιό σας;

Χριστόφορος Χριστοφή: Η ManageEngine αποτελεί θυγατρική της Zoho, που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη λύσεων για την ασφάλεια και διαχείριση υποδομών και συστημάτων Πληροφορικής. Η φιλοσοφία της Zoho, αποτέλεσε για εμάς πηγή έμπνευσης. Κάθε λύση που αναπτύσσεται, έχει στο επίκεντρο τη διευκόλυνση της επιχειρησιακής λειτουργίας και των πολύπλοκων διεργασιών ενός τμήματος Πληροφορικής. Προϊόντα που χωρίς να στερούνται ποιότητας, είναι απλά στη χρήση και προσιτά οικονομικά. Συνειδητοποιήσαμε, ότι η ευρεία προϊοντική γκάμα και το μοντέλο «pay-as-you-grow» που ακολουθούν ως πολιτική, έχουν μεγάλο πεδίο εφαρμογής στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε. Επίσης, καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες υποδομών κάθε οργανισμού, ανεξαρτήτως κλάδου. Τα πολυάριθμα έργα που έχουμε υλοποιήσει έως τώρα σε Ελλάδα και Κύπρο με τις λύσεις της ManageEngine, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Εξάλλου, εκτός από την Ελλάδα και την Κύπρο, εδώ και κάποια χρόνια έχουμε αναλάβει τη διανομή προϊόντων της ManageEngine και στην Μάλτα.

Πώς προσαρμόστηκε η εταιρεία σε νέες τεχνολογίες και τάσεις κατά τη διάρκεια των χρόνων, όπως το Υπολογιστικός Νέφος, η Κυβερνοασφάλεια και ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός;

Αλέξια Χριστοφή: Η προσαρμοστικότητα στις νέες τάσεις στον κλάδο, πάντα μας χαρακτήριζε. Δεν θα πρέπει να φοβόμαστε νέες τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, η Μηχανική Μάθηση κλπ. Θεωρώ ότι τόσο αυτές, όσο και το Cloud, η ενίσχυση της Κυβερνοασφάλειας κ.α., δίνουν ώθηση στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Αυτές είναι που τονώνουν την αγορά και δημιουργούν νέες ευκαιρίες τόσο για εμάς όσο και για τους πελάτες μας. Η εναρμόνιση με τις σύγχρονες απαιτήσεις, βοηθούν τις εταιρείες να γίνουν πιο παραγωγικές. Ειδικότερα για εμάς, αποτελούν εφαλτήριο για νέες συνεργασίες και διεύρυνση σε νέες αγορές. Θεωρώ ότι η προσαρμογή στις εκάστοτε απαιτήσεις μας βοήθησε να ωριμάσουμε ως εταιρεία και να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί.

Πώς αντιλαμβάνεστε τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον κλάδο μέσα στα 35 χρόνια της πορείας σας;

Ζήνα Χριστοφή: Προσωπικά, έχοντας ξεκινήσει την επαγγελματική μου σταδιοδρομία από την Channel IT Ltd., μεταπήδησα σε άλλους τομείς κι επέστρεψα πρόσφατα στην εταιρεία. Ομολογώ ότι το τοπίο της Πληροφορικής έχει αλλάξει άρδην, ειδικότερα τα τελευταία 15 χρόνια. Όταν βρίσκεσαι ανελλιπώς μέσα στον κλάδο, είναι δύσκολο να κατανοήσεις το μέγεθος και την ένταση που έχουν οι αλλαγές που συντελούνται. Η Αλέξια και ο Χριστόφορος ως επαγγελματίες της Πληροφορικής, αλλά και η ίδια η εταιρεία, προσαρμόστηκαν πιο εύκολα σε αυτές. Ο καταιγιστικός ρυθμός με τον οποίο εμφανίζονται νέες τάσεις και νέες τεχνολογίες, επαναπροσδιορίζουν συνεχώς το περιβάλλον και δρομολογούν τις εξελίξεις, συνολικά. Πλέον, οδηγούμαστε σε πλήρη ψηφιακή μετάβαση, γεγονός που καθιστά την Πληροφορική τον πιο καταλυτικό τομέα, όχι μόνο για την Οικονομία, αλλά και για την ίδια την Κοινωνία.

Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τομέα της διανομής τεχνολογίας και πώς τις ξεπεράσατε;

Χριστόφορος Χριστοφή: Νομίζω ότι η επιλογή των κατάλληλων συνεργατών, αποτελεί διαχρονικά την μεγαλύτερη πρόκληση για μια εταιρεία διανομής. Από την πλευρά μας, το κάναμε πάντα μεθοδικά και προσεκτικά. Επενδύσαμε ενεργά σε καθετί που αντιλαμβανόμασταν ως ευκαιρία και τελικά πετύχαμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η ειδοποιός διαφορά, είναι ότι δεν περιοριστήκαμε ποτέ στο «box shifting». Αυτό που μας ξεχωρίζει μέχρι και σήμερα, είναι η παροχή προστιθέμενης αξίας προς τους πελάτες μας. Η δημιουργία εξατομικευμένων λύσεων κι επαγγελματικών υπηρεσιών με την εκπαίδευση και υποστήριξη των πελατών μας σε όλο το φάσμα των λύσεων που παρέχουμε, είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Παράλληλα με τη δραστηριότητά σας ως added-value distributor, έχετε επεκταθεί πρόσφατα και στην ανάπτυξη in-house λογισμικών. Τι σας οδήγησε σε αυτήν την απόφαση;

Αλέξια Χριστοφή: Πολύ σωστά! Θα τολμούσα μάλιστα να προσθέσω την συγκεκριμένη εξέλιξη στα σημαντικά «ορόσημα», όπως τα αναφέραμε νωρίτερα. Κι αυτό, διότι δεν είναι απλώς μια στρατηγική απόφαση, αλλά πρακτικά η χάραξη μιας νέας πορείας για την εταιρεία μας. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που έχουμε λανσάρει ήδη τα δύο πρώτα προϊόντα, το DMARC Right™ και το Endpoint One. Παράλληλα, μέσα από το site μας, είναι διαθέσιμη μια σειρά δωρεάν εργαλείων που απευθύνονται σε μηχανικούς Πληροφορικής και developers. Υπάρχει πλάνο και σχεδιασμός για ακόμα περισσότερες λύσεις μελλοντικά και για περαιτέρω διεύρυνση των προσφερόμενων εργαλείων.

Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν να ασχοληθείτε με την ανάπτυξη του δικού σας λογισμικού για το DMARC;

Χριστόφορος Χριστοφή: Το email, παραμένει η πιο διαδεδομένη μέθοδος εταιρικής επικοινωνίας και είναι κάτι που δύσκολα θα αλλάξει στο μέλλον. Την ίδια στιγμή, αποτελεί κι έναν από τους πρωταρχικούς παράγοντες εξαπόλυσης μιας Κυβερνοεπίθεσης. Απόπειρες απάτης, phishing, επιθέσεις ransomware και malware, spoofing και πολλοί ακόμα τύποι απειλών, προέρχονται από τα μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Ο αντίκτυπος μιας επιτυχημένης Κυβερνοεπίθεσης, μπορεί να αποβεί καταστροφικός για μια εταιρεία. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο οικονομικό πλήγμα που θα δεχθεί σε μια επίθεση ransomware, για παράδειγμα. Αναλογιστείτε τι μπορεί να σημαίνει για την εικόνα ενός brand που έχει γίνει spoof το domain του και φέρεται ως «αποστολέας» μηνυμάτων με κακόβουλο περιεχόμενο! Με αυτό το σκεπτικό, δώσαμε έμφαση στην ανάπτυξη μιας λύσης email security με βάση το πρωτόκολλο DMARC. Είναι κάτι που αφορά κυριολεκτικά τους πάντες, καθώς οποιοσδήποτε κάτοχος ενός domain name είναι δυνητικός στόχος παρόμοιων απειλών.

Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς ακριβώς δουλεύει το DMARC και τι προσφέρετε εσείς με το DMARC Right™;

Χριστόφορος Χριστοφή: Χωρίς να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες, το DMARC είναι ένα πρωτόκολλο που ελέγχει την εγκυρότητα των emails στο επίπεδο του domain, πριν φτάσουν δηλαδή στον τελικό παραλήπτη τους. Παρέχει προστασία έναντι τεχνικών πλαστογράφησης που χρησιμοποιούνται σε phishing και άλλες παρόμοιες επιθέσεις και απάτες, όπως τις προανάφερα. Πρακτικά, επιτρέπει την παράδοση όσων emails περνούν την αυθεντικοποίηση σύμφωνα με την πολιτική DMARC που εφαρμόζεται κατά περίπτωση και αποτρέπει την παράδοση όσων μηνυμάτων δεν πληρούν τη συγκεκριμένη συνθήκη. Με αυτόν τον τρόπο, περιορίζεται σημαντικά ο κίνδυνος παράδοσης ενός email με ύποπτο ή και κακόβουλο περιεχόμενο, μειώνοντας δραστικά τις πιθανότητες να πέσει θύμα απάτης ο παραλήπτης. Το δικό μας προϊόν, το DMARC Right™, είναι ένα cloud εργαλείο που διασφαλίζει την ομαλή εταιρική επικοινωνία και προστατεύει την εταιρική ταυτότητα. Επιπρόσθετα, ο χρήστης λαμβάνει και αξιοποιεί reports και analytics σε κατανοητή μορφή, προκειμένου να βελτιώνει διαρκώς την αποτελεσματικότητα και λειτουργικότητα του εργαλείου. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνει μεγαλύτερο επίπεδο ασφάλειας και αυξάνει το deliverability των emails. Μέσα από τον ιστότοπο www.dmarcright.com παρέχεται δωρεάν αυτοματοποιημένη διαδικασία ελέγχου των domains με χρηστικές πληροφορίες για το επίπεδο ασφάλειας και τις ενέργειες που χρειάζεται να γίνουν. Το εργαλείο DMARC Right™ διατίθεται και σε δωρεάν, πλήρως λειτουργική, δοκιμαστική έκδοση.

Σε ποιες επαγγελματικές κατηγορίες θεωρείτε ότι βρίσκει μεγαλύτερη εφαρμογή το συγκεκριμένο εργαλείο;

Χριστόφορος Χριστοφή: Θα έλεγα ότι το DMARC Right™ είναι μια καθολική λύση που αφορά όλον τον επιχειρηματικό κόσμο. Κάτι που ενδεχομένως αρκετοί ακόμα αγνοούν, είναι η νέα οδηγία που εξέδωσαν από κοινού η Google, η Yahoo και άλλοι μεγάλοι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τίθεται σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου 2024. Η συγκεκριμένη οδηγία, αφορά στην απαίτηση εναρμόνισης με νέους, αυστηρότερους ελέγχους ταυτότητας των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με βάση το DMARC. Πρακτικά, αυτό που θα συμβεί για όσους δεν εναρμονιστούν έγκαιρα, είναι η αποτυχία παράδοσης των μηνυμάτων τους στα γραμματοκιβώτια των χρηστών που διαθέτουν λογαριασμό στους εν λόγω παρόχους. Επηρεάζει άμεσα δηλαδή κρατικούς φορείς, συνδέσμους επιχειρήσεων, επιμελητήρια κ.α., καθώς και μεγάλο εύρος επιχειρήσεων με consumer κοινό, όπως πάροχοι τηλεπικοινωνιών, ενέργειας, ασφαλιστικές εταιρείες, e-shops, εταιρείες marketing, διαφημιστικά agencies κ.ο.κ. Οπότε, όλοι οι παραπάνω είναι υποχρεωμένοι να προσαρμοστούν -ενδεχομένως πιο άμεσα από άλλους επαγγελματίες- με τις συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Δεν υπάρχει εναλλακτικός δρόμος. Σε αντίθετη περίπτωση, θα καταστεί αδύνατη η επικοινωνία με το κοινό τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Θεωρούμε ότι η εν λόγω συγκυρία θα αποτελέσει αφορμή και παράλληλα ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν την κρισιμότητα και τα οφέλη της υιοθέτησης λύσεων όπως το DMARC Right™.

Θα μας πείτε λίγα λόγια και για το έτερο προϊόν ασφάλειας που λανσάρατε;

Αλέξια Χριστοφή: Ναι, το Endpoint One™ είναι ένα λογισμικό ασφάλειας τερματικών συσκευών νέας γενιάς που συνδυάζει μια σειρά από επιμέρους προηγμένες λειτουργίες, όπως Endpoint Detection and Response, Advanced Threat Security, Endpoint Encryption (BitLocker), Patch Management κ.α. Ουσιαστικά, πρόκειται για το πρώτο κομμάτι μιας μεγαλύτερης, ενιαίας πλατφόρμας παρακολούθησης και διαχείρισης της υποδομής που ετοιμάζουμε, μέσω της οποίας θα δίνεται η δυνατότητα κεντρικού ελέγχου από τον χρήστη. Στο επίπεδο των λειτουργιών που προσφέρει σήμερα το Endpoint One ως stand alone προϊόν, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχα λογισμικά μεγάλων κατασκευαστών. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες να θωρακιστούν αποτελεσματικά έναντι των Κυβερνοαπειλών. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν έχουν όλες οι εταιρείες την ίδια δυνατότητα επένδυσης σε λύσεις Κυβερνοασφάλειας. Ως εκ τούτου, το Endpoint One αποτελεί για αυτές μια αξιόπιστη και προσιτή εναλλακτική λύση.

Με τρία αδέλφια να ηγούνται της εταιρείας, πώς διαμορφώνεται η δυναμική στην ομάδα ηγεσίας;

Ζήνα Χριστοφή: Ως στελέχη διαθέτουμε διαφορετικές εμπειρίες, προσόντα και δεξιότητες. Οπότε συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλον. Ο καθένας συνεισφέρει με διαφορετικό τρόπο στην ηγεσία της εταιρείας από τον τομέα ευθύνης του. Η αρμονική συνεργασία στην ηγεσία της εταιρείας, είναι αποτέλεσμα των διακριτών ρόλων και αρμοδιοτήτων. Κοινή μας πεποίθηση είναι να μετασχηματίσουμε την Channel IT Ltd. σε μια ακόμα πιο σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία που θα συνεχίσει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται. Με τις προσπάθειες, τις σωστές συνέργειες και τις διαρκείς επενδύσεις όλων αυτών των ετών, θέσαμε ισχυρές βάσεις, επάνω στις οποίες φιλοδοξούμε να οικοδομήσουμε το μέλλον της εταιρείας.

Μιλώντας για το μέλλον, πώς αντιλαμβάνεστε τα επόμενα 5-10 χρόνια στον κλάδο της Πληροφορικής και ποια είναι τα δικά σας σχέδια και στόχοι
για την Channel IT Ltd.;

Χριστόφορος Χριστοφή: Ο κλάδος θα συνεχίσει να μεταβάλλεται, αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Ο μοχλός ανάπτυξης σήμερα και για το προσεχές μέλλον, είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη. Με βάση τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα δρομολογούνται εξελίξεις και θα δημιουργούνται νέες προκλήσεις κι ευκαιρίες. Για εμάς, η κάλυψη των αναγκών των πελατών μας, ήταν και θα παραμείνει αυτοσκοπός. Δεσμευόμαστε να είμαστε κοντά τους σε κάθε τους βήμα, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία μας για δικό τους όφελος. Ως εκ τούτου, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε ποσοτικά και ποιοτικά στην ανάπτυξη δικών μας λύσεων, στην ισχυροποίηση και διεύρυνση των συνεργασιών μας και -κυρίως- στη διαρκή εκπαίδευση, εξειδίκευση και πιστοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού μας. Νομίζω ότι το μέλλον προδιαγράφεται συναρπαστικό!