Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν στα χέρια τους πολλά εργαλεία για να εξυπηρετήσουν σωστά τους πελάτες τους. Το ερώτημα είναι αν θέλουν να τα αξιοποιήσουν.

Ο τεχνικός της εταιρείας τηλεπικοινωνιών κούνησε το κεφάλι του με απογοήτευση. «Η σύνδεσή σας είναι πολύ αργή, αλλά όχι τόσο αργή ώστε να μπορώ να τη δώσω ως βλάβη», μου είπε στην τρίτη επίσκεψη που έχει κάνει σε λιγότερο από ένα έτος με αιτία ισάριθμες διακοπές στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.
Οπότε το πήραμε απόφαση και κάναμε ψηφιακό μετασχηματισμό. Κομμένες οι διασκέψεις με video όταν παράλληλα γίνεται και τηλε-εκπαίδευση, αποστολή αρχείων από την πλατεία του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, όπου ειδικά κοντά στα παράθυρα της βιβλιοθήκης η ταχύτητα είναι εξαιρετική και τέλος μια φορητή συσκευή σε ετοιμότητα με πρόγραμμα data για την περίπτωση που θα γίνει η στραβή.

Η αξία της «Ρεζέρβας»
Μέσα από όλη αυτήν την περιπέτεια, μάθαμε επίσης και την αξία της «Ρεζέρβας». Η «Ρεζέρβα» είναι μιας περιορισμένης διάρκειας υπηρεσία ασύρματων δεδομένων που ο πάροχος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών ενεργοποιεί όταν η υπηρεσία double play που προσφέρει ο ίδιος δεν λειτουργεί.
Ωστόσο, ο προβληματισμός που δημιουργείται είναι ο εξής: «Γιατί να μην γίνει η ρεζέρβα το λάστιχο καθημερινής χρήσης, δεδομένου ότι λειτουργεί καλύτερα από το λάστιχο καθημερινής χρήσης»; Σε μετρήσεις που κάναμε με τη ρεζέρβα, διαπιστώσαμε ότι οι ταχύτητες τόσο σε download όσο και σε upload ήταν μέχρι και 4 φορές μεγαλύτερες και μάλιστα με σύνδεση 4G και με φορητή συσκευή ως hotspot. Προφανώς με σύνδεση 5G και καλύτερο εξοπλισμό, οι ταχύτητες θα μπορούσαν να απογειωθούν.

Έτσι, με αιτία το πρόβλημα και μέσα από τη διαδικασία σκέψης, αναδύθηκε η λύση, όπως μας έλεγαν παλιά στο Δημοτικό. Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών έχουν στην εργαλειοθήκη τους ενσύρματες και ασύρματες συνδέσεις. Αυτές που παρουσιάζουν τα περισσότερα προβλήματα σε ταχύτητα είναι οι ενσύρματες, όπως άλλωστε αναφέρει και πρόσφατο άρθρο με τίτλο «Ανεβάζει ταχύτητα το ελληνικό Internet εν μέσω πανδημίας», το οποίο δημοσιεύτηκε στη σελίδα του ΣΕΠΕ. Αν κάποιος διαβάσει το άρθρο, θα δει ότι ο τίτλος είναι αισιόδοξος, αλλά το κυρίως κείμενο όχι τόσο.

Επομένως, θα μπορούσαν οι πάροχοι να προσφέρουν σε ΟΛΟΥΣ τους πελάτες που δεν έχουν ικανοποιητικές ταχύτητες με την ενσύρματη σύνδεση, μια ΔΩΡΕΑΝ ασύρματη σύνδεση με απεριόριστα δεδομένα. Ενδεχομένως, να βρεθούν κάποιοι άτυχοι που έχουν και πρόβλημα με την ενσύρματη σύνδεση και «κακό» σήμα στην ασύρματη σύνδεση. Θεωρούμε όμως ότι θα είναι ένα μικρό ποσοστό πελατών που είτε θα πρέπει να κάνουν υπομονή, είτε να αλλάξουν πάροχο μήπως πετύχουν καλύτερο σήμα, είτε να μετακομίσουν. Αν στην παραπάνω ιδέα προσθέσουμε και την αξιοποίηση της τεχνολογίας 5G, η οποία υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες, τότε έχουμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Καταρχήν, οι ρεζέρβες γίνονται πλέον αγωνιστικά λάστιχα. Επιπλέον, οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θα δείξουν στον ισολογισμό τους ότι οι 5G συνδέσεις πραγματικά θα απογειωθούν, κάτι που δεν είναι και πολύ βέβαιο ότι θα συμβεί αν τις διαθέσουν μόνο με το κλασικό μοντέλο πωλήσεων. Τέλος, οι προμηθευτές θα τρίβουν τα χέρια τους από τη χαρά τους, γιατί θα πουλάνε εξοπλισμό και άδειες για περισσότερες 5G συνδέσεις.

Θεωρητικά, σε λιγότερο από ένα έτος, οι ταλαιπωρημένοι double play πελάτες θα μεταμορφωθούν σε πιλότους στις λεωφόρους του πληροφοριών και η ελληνική κυβέρνηση θα παρουσιάζει στο εξωτερικό την μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές τηλεπικοινωνιών στον κόσμο. Αναρωτιέμαι που βρίσκεται το πρόβλημα και κανείς δεν έχει σκεφτεί αυτή την εξαιρετική λύση μέχρι τώρα.