H Office Line τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη, με την ανάληψη πολλαπλών έργων και επέκταση των συνεργασιών της. Με τους Παναγιώτη Κουρή, CEO και Βασίλη Παπούλια, COO στην Office Line, αντίστοιχα, ιχνηλατούμε το δρόμο προς την επιτυχία.

H Office Line τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη, με την ανάληψη πολλαπλών έργων και επέκταση των συνεργασιών της. Με τους Παναγιώτη Κουρή, CEO και Βασίλη Παπούλια, COO στην Office Line, αντίστοιχα, ιχνηλατούμε το δρόμο προς την επιτυχία.

Aνάμεσα στις στρατηγικές επιλογές της Office Line τα τελευταία χρόνια είναι η επένδυση στην επικοινωνία, με την προβολή ενός σύγχρονου προφίλ, μέσω του οποίου γίνεται φανερό το πνεύμα συνεργασίας, αλλά και η εγγύτητα με την οποία αντιμετωπίζει τους συνεργάτες της.

Αφορμή για την αυθόρμητη έναρξη της συνομιλίας με τον Παναγιώτη Κουρή και τον Βασίλη Παπούλια ήταν το τεύχος Μαρτίου 2018 του netweek, στο οποίο, επίσης ο CEO της εταιρείας είχε παραχωρήσει συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, τα δύο στελέχη της Office Line μιλούν για τις πολιτικές της εταιρείας, εξηγούν πώς η κρίση γίνεται ευκαιρία και ταυτόχρονα -κάτι σπάνιο είναι η αλήθεια- φωτίζουν επιλογές που μπορεί να οδηγήσουν σε επιτυχία και άλλες εταιρείες του κλάδου, όπως και να ωφελήσουν τη χώρα, γενικότερα.

Netweek: Κύριε Κουρή, πόσο έχει αναπτυχθεί η Office Line από τότε που δώσατε την προηγούμενη συνέντευξη σας στο netweek, Μάρτιο 2018;

Παναγιώτης Κουρής: Είναι μόνο δύο χρόνια, αλλά επειδή η τεχνολογία κινείται πλέον με πολύ μεγάλες ταχύτητες για τα ανθρώπινα δεδομένα, έχουν παραχθεί έργα και λύσεις που θα μπορούσαν να έχουν παραχθεί σε δέκα χρόνια, μια προηγούμενη περίοδο. Από το 2018, η Office Line έχει επιτύχει πάνω από 70-75% χρηματοοικονομική ανάπτυξη, ενώ το προσωπικό της έχει αυξηθεί κατά 65%, περίπου. Ευελπιστούμε ότι σε έναν χρόνο από τώρα, σε μια επόμενη συνέντευξη μας στο netweek, θα είμαστε σε θέση να αναφέρουμε αντίστοιχα μεγάλη ανάπτυξη, καθώς σχεδιάζουμε επεκτάσεις σε νέες αγορές. Βλέπουμε το μέλλον αισιόδοξα, παρά την αντιξοότητα για ορισμένους κλάδους, γιατί πιστεύουμε ότι η τεχνολογία είναι το εργαλείο ανάπτυξης που μπορεί να βγάλει τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους από δύσκολες συνθήκες.

Έχετε επιτύχει να τοποθετήσετε την Office Line ανάμεσα στις περισσότερο βραβευμένες και διακεκριμένες εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια. Ποιες είναι οι αρχές σας και οι στρατηγικές επιλογές που έχετε κάνει, οι οποίες σας έχουν οδηγήσει σε αυτή τη θέση;

Π.Κ.: Αλήθεια είναι ότι οι βραβεύσεις που λαμβάνουμε μας κάνουν υπερήφανους και μας οδηγούν να βάζουμε τον πήχη ακόμη πιο ψηλά. Έχουμε παρουσία 23 χρόνων στον κλάδο και βλέπουμε πολλά από τα σχέδια που έχουμε κάνει τα προηγούμενα χρόνια όχι μόνο να υλοποιούνται, αλλά να πραγματώνονται καλύτερα από ό,τι είχαμε σχεδιάσει. Οι βραβεύσεις είναι η επιβεβαίωση ότι ο στόχος μας, να προσφέρουμε ποιοτικές και στοχευμένες λύσεις, για να καλύψουμε ανάγκες που απουσιάζουν από την αγορά, επιτυγχάνεται. Βασικός άξονας της στρατηγικής της Office Line είναι η πελατοκεντρική προσέγγιση. Για εμάς, nο 1 στόχος είναι να ικανοποιήσουμε τον πελάτη μας. Πιστεύουμε ότι αν επιτυγχάνεται αυτό, τίθενται οι βάσεις για μακροχρόνιες συνεργασίες μαζί τους, οπότε αλλάζει και το status της σχέσης μας: δεν τους βλέπουμε ως πελάτες, αλλά ως συνεργάτες. Δίνουμε λύσεις στους συνεργάτες μας με έξυπνους και ευέλικτους τρόπους και αυτό η αγορά το έχει αναγνωρίσει. Μας έχουν εμπιστευτεί πολύ μεγάλοι οργανισμοί στη χώρα μας.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που διαφοροποιούν την Office Line από τον ανταγωνισμό; Με άλλα λόγια, γιατί να επιλέξει μια επιχείρηση την Office Line αντί μιας άλλης για κάποιο σημαντικό έργο IT που θέλει να υλοποιήσει;

Βασίλης Παπούλιας: To ταξίδι στο Cloud έχει ξεκινήσει πολύ νωρίς για την Office Line και αυτό μας έχει δώσει προβάδισμα στην απόκτηση τεχνογνωσίας. Έχουμε πολύ μεγάλη εμπειρία σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού εταιρειών. Βασιζόμαστε σε έναν μεγάλο αριθμό από πιστοποιημένους μηχανικούς, ενώ έχουμε αναπτύξει δικές μας μεθοδολογίες, βασισμένες στα best practices και δοκιμασμένες σε απαιτητικά έργα πελατών μας. Η εμπειρία, οι δεξιότητες και οι πρακτικές μας, μας εντάσσουν στους 50 παγκοσμίως εξειδικευμένους συνεργάτες που έχουν πιστοποιηθεί με το Advanced Specialization for Azure Migration, την υψηλότερη πιστοποίηση cloud της Microsoft.
Η πιστοποίηση αυτή μας δίνει πρόσβαση στο Azure Migration Program, το οποίο είναι σχεδιασμένο για να βοηθά οργανισμούς -με δοκιμασμένη μεθοδολογία και resources από τον κατασκευαστή- ώστε να μεταβούν στο Cloud και να μετασχηματιστούν ψηφιακά.

Καταλαβαίνω ότι το Cloud είναι το “δυνατό χαρτί” της Office Line. Ποιο είναι το εύρος των λύσεων και η έκταση των υπηρεσιών που προσφέρετε αρχικά, κατά την ανάπτυξη και υλοποίηση, αλλά και μετά την ολοκλήρωση ενός έργου;

B.Π.: H Office Line δραστηριοποιείται σε τέσσερις βασικούς τομείς. Ο πρώτος είναι το modern workplace. Λόγω COVID-19, από το «απλό remote working», το ζητούμενο για τον χρήστη έχει μετασχηματιστεί στο πώς μπορεί να έχει πρόσβαση στα δεδομένα και στις εφαρμογές από οποιαδήποτε συσκευή, από παντού, προκειμένου να εργαστεί με ασφάλεια. Εδώ, δεν μιλάμε για «απλή πρόσβαση», άλλα για όλες αυτές τις προϋποθέσεις και συνθήκες που απαιτούνται για να είναι παραγωγικός στο ρόλο του. Ένας άλλος τομέας δραστηριοποίησής μας είναι ο τομέας των apps και των υποδομών: Από τη στιγμή που ο χρήστης και τα δεδομένα είναι εκτός εταιρείας, δεν υπάρχει λόγος να βρίσκονται εντός αυτής τα συστήματα. Και εδώ ακολουθούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία και είναι στρατηγική μας να βοηθάμε τους συνεργάτες μας να επενδύουν σε ευέλικτα μοντέλα με αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το Cloud. Τρίτος σημαντικός τομέας δραστηριοποίησής μας είναι τα Data. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους πελάτες μας, να πάρουν από τα Data τους μεγαλύτερη αξία. Data υπάρχουν στα συστήματα CRM, Public Data, κοκ, και με την πρόσβαση στις κατάλληλες υποδομές μπορεί μια εταιρεία να αποκομίσει πολύ μεγάλη αξία και να μετασχηματίσει τον τρόπο λειτουργίας της και την εμπειρία που προσφέρει στον πελάτη της. Τέλος, όσο περισσότερα δεδομένα υπάρχουν, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη για Cyber Security. H ασφάλεια είναι πολύ σημαντικός τομέας, ο οποίος αλλάζει συνεχώς, καθώς νέες απειλές προκύπτουν καθημερινώς. Εργαλεία μας είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη και οι προηγμένοι αυτοματισμοί που προσφέρει το Cloud, με απτό παράδειγμα τα «zero day attacks» που αποτρέπονται με την αξιοποίηση του AI.

Επιχειρήσεις και κράτη έχουν ανταπεξέλθει σε διαφορετικό βαθμό -και συνεχίζουν την προσπάθειά τους- στην έκτακτη κατάσταση που επικρατεί παγκοσμίως. Πώς πιστεύετε ότι έχει επηρεάσει η COVID-19 την εξέλιξη του ψηφιακού μετασχηματισμού; Ποιοι είναι οι κοινοί και πιο σημαντικοί παράγοντες που καθορίζουν την πλεονεκτική ή μη θέση, από την οποία θα εισέλθουν στην κανονικότητα της μετά-COVID-19 εποχής -όταν αυτή έρθει- οι οργανισμοί; Σε ποιους τομείς και προς ποιες κατευθύνσεις πρέπει να είναι οι επενδύσεις των επιχειρήσεων;

Π.Κ.: Ένα από τα λίγα καλά που έχει φέρει η πανδημία, είναι η επιτάχυνση των ψηφιακών τεχνολογιών. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τη χώρα μας, αλλά σε παγκόσμια κλίμακα. Οργανισμοί και δημόσιοι φορείς κλήθηκαν να κινηθούν πολύ γρήγορα, να μετασχηματιστούν ψηφιακά για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις. Υπάρχουν οργανισμοί που αξιοποίησαν εργαλεία και λειτούργησαν με αρκετά ευέλικτους τρόπους, ενώ υπάρχουν άλλοι που κατέφυγαν προς πιο παραδοσιακά συστήματα.

Η κατάσταση με την πανδημία αλλάζει συνεχώς, ενώ καλή εικόνα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει τους επόμενους μήνες δεν υπάρχει. Το μήνυμα που προσπαθούμε να περάσουμε στην αγορά και στους συνεργάτες μας είναι ότι οι διαθέσιμες τεχνολογίες είναι ικανές να καλύψουν τις συγκεκριμένες ανάγκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία, για κάθε οργανισμό. Συμβουλή μας είναι να μην γίνονται επενδύσεις σε τεχνολογίες και προϊόντα, τα οποία, αν έρθει μια κανονικότητα, θα είναι άχρηστα. Όπως επίσης, να αποφεύγονται οι μειωμένες επενδύσεις, οι οποίες μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τον ίδιο τον οργανισμό ή να οδηγήσουν σε μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών και των προϊόντων που παρέχει η εκάστοτε επιχείρηση στους πελάτες της.

Προϊόντα που αξιοποιούν τις τεχνολογίες Cloud, δίνουν τη δυνατότητα χρήσης τους για όσο καιρό αυτό απαιτείται, ενώ παρουσιάζουν scalability για να ικανοποιούν επακριβώς, με εύκολο τρόπο και άμεσα, τις ανάγκες που προκύπτουν για μια επιχείρηση. Επιπλέον, το μοντέλο pay-as-you-use δίνει την ευχέρεια στις επιχειρήσεις να επενδύουν μόνο για το χρηματικό ποσό που απαιτείται, για όσο διάστημα απαιτείται. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά δίνουν στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν συγκεκριμένες τεχνολογίες Cloud ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που, πιστεύουμε, κάθε οργανισμός πρέπει να το αξιολογήσει και να αξιοποιήσει.

Η προσφορά ενοποιημένου περιβάλλοντος εργασίας, η εμπειρία του εργαζόμενου και κάθε χρήστη είναι πολύτιμη. Για το λόγο αυτό διαθέτουμε και προσφέρουμε adoption και change management services, μέσα από τις οποίες κάνουμε γνωστό, πώς τα Cloud εργαλεία καθιστούν ευκολότερη την εργασία, μέσα από ένα ασφαλές περιβάλλον απομακρυσμένης πρόσβασης στην εργασία. Σε ό,τι αφορά στην επιστροφή στην κανονικότητα, δεν γνωρίζω πότε αυτό θα συμβεί. Οι εταιρείες που αξιοποιούν τα διαθέσιμα τεχνολογικά εργαλεία, με βεβαιότητα, θα είναι καλύτερα τοποθετημένες και περισσότερο ανταγωνιστικές όταν τελειώσει η πανδημία. Εκτιμώ όμως ότι κάποιες αλλαγές που έχουν υιοθετηθεί λόγω αυτής, θα παραμείνουν. Πιστεύω ότι η κρίση αυτή είναι πράγματι μια ευκαιρία. Η πανδημία είναι μια εμπειρία, ένα ταξίδι που κληθήκαμε να το βιώσουμε και από αυτό, ο καθένας μας να αποκομίσει ό,τι θετικό μπορεί για να εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια. Τέλος, θέλω να επισημάνω ότι η τεχνολογία λειτουργεί και ανθρωπιστικά σε αυτή την πανδημία. Όπως και ότι η νέα κανονικότητα θα είναι μια «διαφορετικότητα».

Εμφανίζεστε ως ένας από τους στενότερους και περισσότερο επιτυχημένους συνεργάτες της Microsoft στην Ελλάδα. Η αμερικανική εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση, με τη δημιουργία τριών Data Center στην Αττική. Με τη δική σας ιδιαίτερη οπτική, ποια είναι η σημασία αυτής της επένδυσης, ποιες είναι οι ευκαιρίες που προκύπτουν για τις ελληνικές επιχειρήσεις που μετασχηματίζονται και αναπτύσσονται ψηφιακά και ποιος είναι ο ρόλος που μπορεί να έχει η Office Line στις εξελίξεις;

Π.Κ.: Αισθάνομαι ιδιαίτερα υπερήφανος που ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον πλανήτη επέλεξε τη χώρα μας για να κάνει μια τόσο μεγάλη επένδυση για τα ελληνικά δεδομένα, θεωρώ ότι είναι από τις μεγαλύτερες επενδύσεις με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τη χώρα.
Μας επέλεξαν να γίνουμε μέρος του μεγαλύτερου cloud service στον πλανήτη. Για τη χώρα μας, ανεξάρτητα από το τεχνολογικό μέρος της επένδυσης, αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης και θα αποφέρει πολλά θετικά αποτελέσματα, ειδικά για την οικονομία, που δείχνει να πηγαίνει καλύτερα τα τελευταία χρόνια, παρά την ανάσχεση που έχει προκαλέσει η πανδημία. Η επένδυση της Microsoft έρχεται να επικυρώσει και να ενισχύσει τον οικονομικό μετασχηματισμό της χώρας. Τοποθετούμαστε πλέον μέσα στην Ευρώπη -και κυρίως για την Κεντρική και Ν.Α. Ευρώπη- ως μια χώρα που μπορεί να εξυπηρετήσει, μέσα από αυτό το Data Center, όλους τους πελάτες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και αυτό θα επιφέρει επιπλέον επενδύσεις στη χώρα μας και όχι μόνο από εταιρείες τεχνολογίας. Θεωρώ ότι πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα προς το όραμα που έχουμε κάποιοι άνθρωποι στη χώρα: Να γίνει το Technology Hub της Ν.Α. Ευρώπης.

Η εγκατάσταση του Data Center θα οδηγήσει σε πολλά πλεονεκτήματα για τις εταιρείες της ευρύτερης περιοχής και πιστεύω ότι αποτελεί ευκαιρία και για τον δημόσιο τομέα της χώρας μας -που κάνει αξιέπαινες ενέργειες το τελευταίο χρονικό διάστημα- σε ό,τι αφορά στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Εν δυνάμει, τις ίδιες υπηρεσίες που παρέχονται από Public Cloud service, για παράδειγμα, στο Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ θα μπορεί να απολαμβάνει και το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, σε όλους τους τομείς, στη λειτουργικότητα, στο Cyber Security, στα γενικότερα μέτρα ασφάλειας, στο compliance, κ.ο.κ., και αυτό χάρη στην ενοποιημένη πλατφόρμα και τις υπηρεσίες που διατίθενται. Αυτά τα πλεονεκτήματα είναι διαθέσιμα και στις γειτονικές ευρωπαικές χώρες, που έχουν και αυτές προτεραιότητα τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό.

Στην Office Line έχουμε στρατηγική συνεργασία με τη Microsoft -συνεργαζόμαστε σχεδόν 20 χρόνια- και ήδη προετοιμαζόμαστε για να προσφέρουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα προκύψει στις επιχειρήσεις της χώρας μας. Η Office Line εδραιώνει τα global best practices στην Ελληνική αγορά επιταχύνοντας των μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων. Η επένδυση της Microsoft τοποθετεί την Ελλάδα πολύ ψηλά στον παγκόσμιο ψηφιακό χάρτη και εμείς στην Office Line οδηγούμε το Cloud Adoption στη χώρα. Εξάλλου, γύρω από το Data Center θα αναπτυχθεί ένα μεγάλο τεχνολογικό οικοσύστημα που θα το υποστηρίζει και θα επωφελείται από αυτό και εκτιμώ ότι και άλλες μεγάλες επενδύσεις θα ακολουθήσουν. Άλλωστε, σημαντική είναι και η δέσμευση της ίδιας της Microsoft να συμβάλλει στη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων 100.000 επαγγελματιών, ώστε να εξυπηρετούν τις νέες τεχνολογικές απαιτήσεις.

Να σημειώσω εδώ ότι την ανάγκη αυτή, την έχουμε εντοπίσει πολύ νωρίς στην Office Line και υλοποιούμε εξειδικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης, στα οποία μάλιστα αντιστοιχεί μεγάλο ποσοστό του ετήσιου τζίρου της εταιρείας. Επιπλέον, θεωρώ ότι αρχίζουν να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάσχεση του brain drain και την προσέλκυση ικανών επαγγελματιών στη χώρα μας.