Με το οικοσύστημα της ασφάλισης να αλλάζει ταχύτατα και ριζικά, οι ασφαλιστικές εταιρείες επιβιβάζονται μαζικά στην υπερ-ταχεία του ψηφιακού μετασχηματισμού για να περάσουν έγκαιρα στην ασφάλιση του μέλλοντος, γοητευμένες από την υπόσχεση της τεχνολογίας για αποδοτικότερη, ασφαλέστερη και γοητευτικότερη λειτουργία σε αυτό.
Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι λίγες αγορές είναι τόσο data driven όσο αυτή της ασφάλισης. Και μάλιστα από τη γέννηση τους, στην ουσία πολύ πριν ανακαλυφθεί καν ο όρος. Και ταυτόχρονα λίγα επιχειρηματικά οικοσυστήματα είναι τόσο «στριμωγμένα» όσο οι ασφαλιστικές τα τελευταία χρόνια.

Από την μία η ασφάλιση πιέζεται από όλο και μεγαλύτερες ανάγκες compliance και κανονιστικών πλαισίων σε όλο και μεγαλύτερα διακρατικά πλαίσια. Από την άλλη, οι όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις ενός νέου και «καλομαθημένου» από το digital living αγοραστικού κοινού πιέζουν για το δικό του “sur mesure” προϊόν, διαθέσιμου με το πάτημα ενός εικονικού κουμπιού, σε μια οθόνη, στους καλύτερους όρους της αγοράς. Και για να τριτώσει το κακό, μια οικονομική και ενεργειακή κρίση έρχονται μετά από μια πανδημία, που ήρθε μετά από μια οικονομική κρίση και όλες μαζί δοκιμάζουν τα όρια του ψηφιακά εφικτού κόντρα στα στενά οικονομικά περιθώρια και τις προκλήσεις της βιωσιμότητας.

«Οι ίδιοι οι πελάτες στρέφουν τις ασφαλιστικές εταιρείες στον ψηφιακό μετασχηματισμό», αναφέρει χαρακτηριστικά και ο Διαμαντής Μπουζάνης, επικεφαλής του COSMOTE Insurance, του Ομίλου ΟΤΕ. «Πολλές εργασίες ψηφιοποιήθηκαν για να συμβαδίσουν με τις απαιτήσεις των ασφαλισμένων. Προκειμένου οι ασφαλιστικές να παραμείνουν ανταγωνιστικές, πρέπει να βρίσκονται δίπλα στον πελάτη όπου και όταν χρειάζεται κάτι. Αυτό ακριβώς επιτυγχάνεται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ασφάλισης, που υποστηρίζεται από την τεχνητή νοημοσύνη, τη μηχανική μάθηση (machine learning) και τα predictive analytics. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το insurance aggregation, στο οποίο δραστηριοποιείται η COSMOTE. Οι πελάτες ζητούν όλο και περισσότερο να μπορούν να συγκρίνουν σε ελάχιστο χρόνο προϊόντα ασφάλισης αυτοκινήτου και μηχανής. Και αυτή η σύγκριση να είναι αντικειμενική και με απλό τρόπο. Αυτό τους προσφέρουμε και εμείς με το COSMOTE Insurance».

 

 

«Καλώς η κακώς, ο ασφαλιστικός κλάδος άργησε πολύ να μπει σε διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού», παραδέχεται από την πλευρά του ο Στέφανος Φαλκονάκης, Chief Marketing & Growth Officer της Insurance Market, γιατί όπως εξηγεί «το κομμάτι των πωλήσεων – το σημείο εκκίνησης του μετασχηματισμού άλλων κλάδων, ήταν πάντα και παραμένει ακόμα και σήμερα ανθρωποκεντρικό, καθώς σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό απαιτεί τη φυσική παρουσία του ασφαλιστή ή του ασφαλιστικού συμβούλου. Τα μεγάλα όμως κόστη, οι αργές εσωτερικές διαδικασίες, ο ανταγωνισμός από νεοφυείς εταιρείες τεχνολογίας με εξειδίκευση στον ασφαλιστικό κλάδο (InsurTech) και η ανάγκη του καταναλωτή για ψηφιακές λύσεις, “ξύπνησαν” τον κλάδο μας ώστε να μπει στην τροχιά του ψηφιακού μετασχηματισμού».

Τα δεδομένα της διεθνούς αγοράς επιβεβαιώνουν και τους δύο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και η έρευνα «Digital Disruption in Insurance: Cutting Through the Noise» της McKinsey, «τα κανονιστικά πλαίσια, η περιπλοκότητα προϊόντων, όσο και των ιεραρχημένων μηχανισμών λειτουργίας είχαν κρατήσει μέχρι τώρα τους ψηφιακούς εισβολείς μακριά από τις ασφαλιστικές. Η διείσδυση της τεχνολογίας παντού όμως το αλλάζει και αυτό ραγδαία, χωρίς να αφήνει άλλη εναλλακτική στον ασφαλιστικό κλάδο από το να αγκαλιάσει την αλλαγή και με αποφασιστικότητα και ταχύτητα να μετασχηματιστεί ψηφιακά και γρήγορα».

Όπως εξηγεί όμως και η Παναγιώτα Κοβάνη, Business Strategy and Τransformation Advisory, Financial Services της GK Advisory Ltd, «σε έναν παραδοσιακό κλάδο, όπως οι ασφάλειες, είναι δύσκολη η κατανόηση της ανάγκης για μεγάλες, σχεδόν σεισμικές αλλαγές, και πολύ περισσότερο η εφαρμογή τους. Ωστόσο, οι πελατειακές προτιμήσεις και η γενικότερη αγοραστική συμπεριφορά των ασφαλιζομένων την τελευταία πενταετία, όχι μόνο για τον ασφαλιστικό κλάδο, έχει δείξει ότι πλέον λίγοι επιμένουν σε έναν πάροχο για λόγους “πελατειακής πίστης”. Η συντριπτική πλειοψηφία αναζητά το φθηνότερο πακέτο τη στιγμή μάλιστα που η αναζήτηση και εύρεση τιμών έχει γίνει ευκολότερη και η αλλαγή παρόχου είναι μόνο διαδικασία ολίγων ημερών, εάν όχι ωρών». Στον ίδιο τόνο και ο Στέφανος Φαλκονάκης αναγνωρίζει πως η ασφάλιση χρειάζεται να εξελιχθεί και να προσφέρει – μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού της- ταχύτερη υποστήριξη, καλύτερη εξυπηρέτηση και ευκολότερη πρόσβαση σε όλους τους ασφαλισμένους, όπου και αν βρίσκονται και όποιες δυσκολίες και αν αντιμετωπίζουν αφού όπως λέει χαρακτηριστικά «αυτό είναι ουσιαστικά και το νόημα του να είσαι ασφαλισμένος. Ειδικότερα, η εξατομίκευση των ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών δηλαδή τα πιο tailor made ασφαλιστικά προγράμματα, θα καλύπτουν πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες του ασφαλισμένου και θα αναβαθμίσουν την εικόνα και τον ρόλο της ασφάλισης, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Ελλάδα που ο ρόλος της είναι μάλλον παρεξηγημένος και υποβαθμισμένος».

Τα δημογραφικά στοιχεία των ερευνών τους επιβεβαιώνουν. Ήδη από το 2019 έρευνα της Engine Insights για λογαριασμό του παρόχου λύσεων ψηφιακών πληρωμών VPay USA, με τίτλο «Race to Real-Time Claim Payments / Staying in step with the “pay me faster” generation», έδειξε ότι καθώς οι Μillennials μπαίνουν ως κυρίαρχη ομάδα στην αγορά ασφαλειών η ταχύτητα που προσδίδουν οι ψηφιακές διαδικασίες θα ξεχωρίσει στο άμεσο μέλλον τους νικητές. Αφού οι Millenials σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές φαίνονται πως θα άλλαζαν ασφαλιστική εταιρεία για κάποια που τους πληρώνει γρηγορότερα, εξυπηρετώντας τους μέσα από ψηφιακά κανάλια κατά 95%, σε σύγκριση με το περίπου 60% των προηγούμενων δημογραφικά γενεών!

Έτσι όπως συμπληρώνει και η Παναγιώτα Κοβάνη «δεν είναι μόνο η αλλαγή στις προτιμήσεις και προτεραιότητες των πελατών που καθιστούν απαραίτητο τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και οι διαφορετικές προσδοκίες όσον αφορά στο κομμάτι του “customer experience”. Οι ασφαλιζόμενοι πλέον απαιτούν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες να είναι διαθέσιμες με εύκολο τρόπο διαδικτυακά, με αυτόνομη εύρεση πακέτων και κατανόηση των τιμών και την τελική επιλογή κατά προτίμηση χωρίς την ανάγκη να μιλήσουν στην εξυπηρέτησή πελατών ή σε κάποιον ασφαλιστή. Απαιτούν η ολοκλήρωση αγοράς του προϊόντος να γίνεται όλη ψηφιακά χωρίς την παρέμβαση υπογραφής φυσικών συμβολαίων, συχνά δύσκολα κατανοητών και μακρόσυρτων. Ιδιαίτερα αυτό παρατηρείται με τις γενιές των “Μillennials” και “Generation Ζ” που μέσα στην επόμενη πενταετία θα αποτελέσουν και το μεγαλύτερο πελατειακό κομμάτι της αγοράς».

Λύσεις για κρίσεις και …συγκρίσεις
Τα καλά νέα είναι ότι σε όλη την πορεία της αστραπιαίας εξέλιξης των τελευταίων χρόνων στην αγορά της ασφάλισης η τεχνολογία ήδη δίνει τα εργαλεία -λύσεις.
«Οι καταναλωτές σήμερα στρέφονται όλο και πιο συχνά σε ψηφιακά μέσα και λύσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους» μας λέει ο Διαμαντής Μπουζάνης. «Αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες για να διαχειριστούν πιο αποτελεσματικά τα χρήματα που δαπανούν στην ασφάλιση, πιέζοντας, όμως, έτσι τον ασφαλιστικό κλάδο, είτε είναι ασφαλιστικές εταιρείες, είτε ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές. Ταυτόχρονα, οι InsurTech εταιρείες, όπως το COSMOTE Insurance, διευκολύνουν τους πελάτες να βρίσκουν, να συγκρίνουν και να αγοράζουν ασφαλιστικά προϊόντα στο διαδίκτυο, μεταμορφώνοντας την ίδια τη φύση της ασφάλισης. Για να πετύχουμε, όμως, σε αυτό το περιβάλλον πρέπει να υιοθετήσουμε άμεσα την τεχνολογική αλλαγή και αναβάθμιση» αναφέρει χαρακτηριστικά. «H ασφαλιστική βιομηχανία έχει επιδοθεί σε ένα ράλι εκσυγχρονισμού των συστημάτων με έμφαση στα συστήματα CRM. Είτε αφορά διαχείριση εξωτερικού είτε εσωτερικού πελάτη, παρατηρούμε μια ταχεία υλοποίηση και υιοθέτηση τεχνολογιών για απομακρυσμένη υπογραφή εγγράφων, διαχείριση αιτήσεων ασφάλισης και underwriting μέσω internet, εργαλείων εξυπηρέτησης πελατών απομακρυσμένα και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση μέσω internet (με χρήση applications), εργαλείων εξυπηρέτησης ασφαλιστικών συμβούλων μέσα από πλατφόρμες και προώθηση λύσεων από τα Telematics στην ασφάλιση αυτοκινήτου, αλλά και στην ασφάλιση υγείας».

Επικαλούμενος και την πρόσφατη έρευνα της McKinsey, ο Διαμαντής Μπουζάνης εστιάζει σε 5 τεχνολογίες που αποτελούν γιαυτόν ό, τι πιο επιδραστικό υπάρχει παγκοσμίως. Και αναμένεται να επηρεάσουν και να μετασχηματίσουν ριζικά την ασφάλιση στην επόμενη δεκαετία: η εφαρμοσμένη τεχνητή νοημοσύνη, η κατανεμημένη αρχιτεκτονική και υποδομή συστημάτων πληροφορικής (το λεγόμενο distributed architecture), η αυξανόμενη συνδεσιμότητα (πχ. telematics), οι αυτοματοποιήσεις επόμενης γενιάς (πέρα από το robotic process automation), αλλά και τo blockchain για υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης στη διαχείριση πληροφοριών πελατών σε μεγάλους όγκους. «Για παράδειγμα, στην ασφάλιση αυτοκινήτων, ο κίνδυνος θα μετατοπιστεί από τους οδηγούς στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και το λογισμικό που υπάρχει στα αυτόνομα αυτοκίνητα. Επίσης, σε φυσικές καταστροφές οι αποζημιώσεις θα γίνουν αυτοματοποιημένες, καθώς οι διαθέσιμες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο θα το επιτρέπουν με εικόνες από δορυφόρους ή και drones. Τέλος, στον κλάδο ζωής και υγείας, τα smart watches θα μεταδίδουν πληροφορίες στις ασφαλιστικές για να προτείνουν στους ασφαλισμένους τις προληπτικές εξετάσεις της επόμενης χρονιάς, ενώ το blockchain θα διασφαλίζει ότι οι πληροφορίες μεταβιβάστηκαν και αποθηκεύτηκαν με απόλυτη ασφάλεια».

Από την πλευρά του ο Στέφανος Φαλκονάκης βλέπει ως βασικές κινητήριες δυνάμεις αυτού του μετασχηματισμού τη χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης & AI (Machine Learning Algorithms & AI), τη διείσδυση της τηλεματικής (Future of Connectivity/Telematics) και του internet of things (IoT) στην καθημερινότητά μας. «Στη χώρα μας αυτήν τη στιγμή, οι δύο αυτές τεχνολογίες χρησιμοποιούνται ελάχιστα από τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Συγκεκριμένα, βλέπουμε τη χρήση AI κυρίως στα στάδια πώλησης από online κανάλια και τη χρήση των telematics σε mobile εφαρμογές που έχουν στόχο την επιβράβευση των προσεκτικών οδηγών μέσω εκπτώσεων στα ασφάλιστρα του οχήματος» διευκρινίζει. «Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών στο μέλλον, θα έχει καθοριστική σημασία στην αύξηση των νέων ασφαλιστικών συμβολαίων αλλά και στη μείωση των ρίσκων/κινδύνων που διαχειρίζονται οι ασφαλιστικές εταιρείες. Για παράδειγμα, μία ασφαλιστική θα μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένα προγράμματα ασφάλισης σε κάποιον που κάνει χρήση συσκευών telematics (έχει ρολόι ή αυτοκίνητο με embedded μηχανισμό telematics, έχει εγκαταστήσει συσκευές IoT στη κατοικία του κ.α.), αναλύοντας τις συνήθειες του μέσω αλγορίθμων μηχανικής μάθησης».

Η νέα εμπειρία ασφάλισης
«Ο συνεχής αγώνας είναι πια γύρω από τη γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατειακών απαιτήσεων που έχουν αλλάξει λόγω του ευρύτερου ψηφιακού μετασχηματισμού και την παροχή μιας αρίστης πελατειακής εμπειρίας» αναγνωρίζει η Παναγιώτα Κοβάνη. «Οι πελάτες απαιτούν λιτότητα στην παροχή πληροφοριών, “one-click shopping”, 24-ωρη εξυπηρέτηση και καινοτόμα προϊόντα που καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες και “lifestyle” κάθε πελάτη.

Ο αυτοματισμός έχει έρθει ως απάντηση σε πολλές ασφαλιστικές της Ευρώπης -όχι μόνο για την πιο γρήγορη εξυπηρέτηση αλλά και για την απλούστευση εσωτερικών διαδικασιών- μπορεί να μειώσει δραματικά το κόστος. Σε πρόσφατη πανευρωπαϊκή έρευνα της McKinsey, αποδείχθηκε ότι ο αυτοματισμός μπορεί να μειώσει το κόστος των claims κατά 30%. Έχοντας τον ίδιο στόχο, τη μείωση του κόστους των εσωτερικών διαδικασιών, πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν data and analytics και κυρίως real time data που τους παρέχονται από IoT, ακόμα και για τη δημιουργία καινούριων προϊόντων ή και καινοτόμα business models.

Οι ασφάλειες αυτοκινήτων ανοίγουν το δρόμο σε ένα τέτοιο μοντέλο, όπου με την υποχρεωτική εφαρμογή tracker θα παρέχουν στον ασφαλιστή real time data, για την ακριβή εκτίμηση του ρίσκου με βάση την οδηγική συμπεριφορά και την ταυτόχρονη διαμόρφωση της τιμής του ασφαλιστικού προϊόντος. Επιπλέον, η παροχή live πληροφοριών θα δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας καινούριων προϊόντων “usage based” ή bundled με αλλά ασφαλιστικά προϊόντα ανάλογα με τις προτιμήσεις και τον τρόπο ζωής του πελάτη» μας εξηγεί.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει δεν είναι μόνο ο αυτοματισμός, τα data analytics και το IoT που ήρθαν να αλλάξουν και έχουν ήδη αλλάξει το ασφαλιστικό τοπίο. «Στην ίδια έρευνα της McKinsey λόγος γίνεται για machine learning και robo-advisory , blockchain, usage-based insurance και gamification.

Αυτό μάλιστα επιβεβαιώνεται αν κοιτάξει κανείς και τα κυρίαρχα ΙnsurΤechs που έχουν εισέλθει στον κλάδο με μεγάλη επιτυχία, ότι κινούνται κυρίως γύρω από αυτά τα trends». Γιαυτό και ο ψηφιακός μετασχηματισμός κάνει τις τεχνολογίες αιχμής βασικές προϋποθέσεις για επιβίωση και ανταγωνιστικότητα.
Και αν αυτό είχε ξεκινήσει να διαγράφεται στον ορίζοντα της ασφάλισης πριν την πανδημία, πλέον είναι ορατό από μακριά. Αυτό άλλωστε αποτυπώνεται και στην έρευνα της Grand View Research με τίτλο «Insurtech Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Auto, Business, Health, Home, Specialty, Travel), By Service (Consulting, Support & Maintenance, Managed Services), By Technology, By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2022 – 2030» σύμφωνα με την οποία η αγορά insurtech που υπολογίζει ότι παγκοσμίως έφτασε τα 3,85 δις δολάρια στο τέλος του 2021, αναμένεται να πιάσει μέσους ρυθμούς ετήσιας ανάπτυξης μέχρι και 51,7% ως το 2030, φτάνοντας τα 152,43 δις δολάρια! Μένει λοιπόν κάποιο business sector εκτός του πεδίου βολής του insurtech και του ψηφιακού μετασχηματισμού; «Όλες οι διαδικασίες επηρεάζονται!» τονίζει ο Στέφανος Φαλκονάκης. «Και αν θέλουμε έναν υγιή ψηφιακό μετασχηματισμό στον κλάδο μας, ο βασικός στόχος θα πρέπει να είναι οι ολιστικές λύσεις και υπηρεσίες με επίκεντρο τον καταναλωτή.
Όσον αφορά την Ελλάδα, αρκετά πρωτοποριακά προϊόντα έχουν δημιουργηθεί/λανσαριστεί την τελευταία τριετία. Κάποια έχουν ξεχωρίσει δίνοντας πραγματικό όφελος και κάποια άλλα

δοκιμάστηκαν σημειώνοντας μέτρια επιτυχία- χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό αφού πλέον περνά και στον κλάδο μας η νοοτροπία του “MVP” και του “Fast Fail”. Δύο παραδείγματα όμως επιτυχημένου ψηφιακού μετασχηματισμού είναι οι Πλατφόρμες Σύγκρισης και αγοράς ασφαλιστικών προϊόντων που ψηφιοποίησαν 100% το κανάλι πώλησης & εξυπηρέτησης όπως το Insurancemarket.gr και οι mobile εφαρμογές οδικής βοήθειας σε περίπτωση ατυχήματος όπως το Allianz RSA» μας λέει.

«Η πλειοψηφία των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται από ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, εξαιρώντας αυτές που είναι marketing oriented πχ product recommendation, performance automation κ.α, έχουν εφαρμοστεί για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του οργανισμού και τη συνολική εμπειρία του ασφαλισμένου» εξηγεί ο Στέφανος Φαλκονάκης. «Τεχνολογίες όπως RPA (Robotics Process Automation), Chatbots & Predictive Analytics, βοηθούν τα τελευταία χρόνια τις εταιρείες να αυτοματοποιήσουν διαδικασίες, να μειώσουν κόστη και να προσφέρουν ταχύτερη εξυπηρέτηση. Θα έλεγα ότι η πιο επιδραστική «αλλαγή» είναι ότι οι περισσότερες πια ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν το digital First και γενικότερα το digital enablement, δηλαδή φέρνουν το digital στην κουλτούρα και καθημερινότητά τους σε όλα τα κομμάτια – από τον τρόπο λειτουργίας μέχρι τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορούν πολύ εύκολα στο μέλλον να συνδυάσουν τις νέες τεχνολογίες και να προσεγγίσουν τη νέα γενιά πελατών (η οποία δεν είναι ακόμα το core business των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα)».

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Διαμαντής Μπουζάνης εστιάζει στον τρόπο που ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει όλους τους τομείς, αλλά κυρίως την εμπειρία του πελάτη. «Επηρεάζονται οι πληρωμές, η διαχείριση συμβολαίου, η ανανέωση συμβολαίου, η παρακολούθηση της πορείας των οχημάτων επισκευής (οδική βοήθεια) ή και η εξέλιξη μιας αποζημίωσης. Βέβαια, πέρα από αυτά που αποτελούν εφαρμογή του robotic process automation, διαπιστώνουμε ότι στο Property & Casualty το τοπίο μεταμορφώνεται ακόμα περισσότερο.

Η τεχνολογία οδηγεί σε αυτοματοποιημένη ανάληψη κινδύνων με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, dynamic pricing, χρήση big data και telematics. Όλα αυτά επιτρέπουν την ανάληψη ενός ευρύτερου φάσματος κινδύνων, χρησιμοποιώντας πραγματικά δεδομένα, σε πραγματικό χρόνο από διάφορες πηγές. Όλα αυτά εφαρμόζονται άμεσα στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων. Παράλληλα, οι ασφαλιστές μπορούν να χρησιμοποιούν ακόμα και drones, εικόνες ραντάρ από δορυφόρο και να συλλέγουν δεδομένα από έξυπνες συσκευές (όπως θερμοστάτες, συσκευές εντοπισμού διαρροής σωληνώσεων κλπ.) για να συγκεντρώνουν μια ποικιλία δεδομένων σχετικά με περιουσιακά στοιχεία και να τα ασφαλίζουν γρήγορα και σωστά».

Full Digital το μέλλον της ασφάλισης;
Αναπόφευκτα η ικανότητα να προβλέψει κανείς την μορφή της ασφάλισης σε αυτό τον απόλυτα ψηφιακό κόσμο που καταφθάνει καλπάζοντας, θα ξεχωρίσει τους νικητές από τους χαμένους στην κούρσα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Όχι μόνο γιατί οι «δρομείς» θα πρέπει να «μαντέψουν» και ποντάρουν σε εκείνες τις τεχνολογίες που θα δώσουν το προβάδισμα, αλλά γιατί σήμερα, σε μια εξαιρετικά ασυνήθιστη ιστορικά και οικονομικά συγκυρία θα πρέπει να οραματιστούν την συνολική συνθήκη που θα ακολουθήσει.

«Έχει αρκετό ενδιαφέρον το ψηφιακό μέλλον της ασφάλισης» όπως αναγνωρίζει και ο Στέφανος Φαλκονάκης. «Η ασφάλιση είναι ένα προϊόν που ο βασικός κορμός του, ειδικά στην Ελλάδα, δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά τα τελευταία 20 χρόνια. Αυτό όμως που έχει αλλάξει είναι οι συνήθειες, οι προτεραιότητες, οι αξίες και προσδοκίες των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον απαιτούν εκσυγχρονισμό και εξατομίκευση.

Εκεί λοιπόν βασίζεται και το μέλλον της ασφάλισης. Να μπορεί η κάθε ασφαλιστική εταιρεία, να αξιοποιήσει την τεχνολογία και τα data της για να μπορέσει να διαθέσει προσωποποιημένες υπηρεσίες σε όλους τους πελάτες της». Για τον Διαμαντή Μπουζάνη η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών θα δώσει τη δυνατότητα στις παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από ψηφιακούς παίκτες, οι οποίοι έχουν αυξηθεί σημαντικά την τελευταία 5ετία. «Για να επιβιώσουν, θα πρέπει να προσαρμόσουν τα μοντέλα λειτουργίας, τα προϊόντα και τις βασικές διαδικασίες τους σε μια νέα πραγματικότητα. Τα παραπάνω βρίσκουν άμεση εφαρμογή και στη διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων. Πρέπει όλοι να κατανοήσουμε τον θετικό αντίκτυπο της τεχνολογίας και να διασφαλίσουμε ότι οι οργανισμοί μας είναι σε θέση να ξεκλειδώσουν τις δυνατότητές τους με τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Εμείς για παράδειγμα στο COSMOTE Insurance επενδύσαμε σημαντικά την προηγούμενη χρονιά στη δημιουργία μιας νέας in-house πλατφόρμας ηλεκτρονικής ασφάλισης, η οποία αποτελεί την πιο προηγμένη τεχνολογικά πλατφόρμα Insurance aggregation στην Ελλάδα. Χάρη στις ψηφιακές λύσεις που έχουμε υιοθετήσει μπορούμε να ανταποκριθούμε άμεσα στις ανάγκες των πελατών μας και να αναβαθμίσουμε την εμπειρία τους, προσφέροντας απρόσκοπτα τις υπηρεσίες μας. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε».

«Το μόνο σίγουρο», όπως μας λέει και η Παναγιώτα Κοβάνη είναι πως «οι ασφάλειες του μέλλοντος και μάλιστα κοντινού, δε θα μοιάζουν σε πολλά με αυτό που βιώνουμε σήμερα. Δεν είμαστε μακριά από το να δούμε ασφαλιστικές εταιρείες στο να απομακρύνονται από την παροχή προϊόντων σε απλούς παρόχους data η software as a service σε άλλους ασφαλιστικούς παρόχους. Δεν είμαστε επίσης μακριά από την κάθετη κατάτμηση των ασφαλιστικών προϊόντων που θα καλύπτουν ένα και μόνο ταξίδι, ή αυτοκίνητο για μια πολύ μικρή περίοδο, υψηλής αξίας εξοπλισμό για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κ.ο.κ.

Τέλος, δεν είμαστε επίσης μακριά από έναν κόσμο όπου ΙnsurΤechs και insurances θα δουλεύουν μαζί προσφέροντας συμπληρωματικές υπηρεσίες το ένα στο άλλο. Σε μια εποχή όπου οι πελάτες κατανοούν τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι καινούριες τεχνολογίες , οι ασφάλειες θα αναγκαστούν να κάνουν αυτές τις αλλαγές και μάλιστα να απαντήσουν άμεσα. Σκεπτόμενοι όχι μόνο την ψηφιοποίηση και την απλούστευση διαδικασιών, ή τη γρήγορη προσφορά προϊόντων και άριστου customer service, αλλά και τη δημιουργία καινοτόμων μοντέλων και ευρύτερης φιλοσοφίας. O χρόνος θα ξεχωρίσει τους πρωτοπόρους από τους αρνητές ή τους διστακτικούς. Ωστόσο, το ρολόι δείχνει ήδη 1 ώρα πριν τις 12…».